niedziela, 28 października 2018

Wczoraj coś nie pospałam

Nie za bardzo rozumiem zmianę czasu. Jest teraz 9.19 ale nie wiem, czy by było później bez zmiany czy wcześniej. Nigdy tego nie wiem i nie widzę zmiany. No może rano jest ciemniej albo jasniej a wieczorem odwrotnie ale kto to poskłada i po co.

Dysponując zatem dodatkowa godziną, albo może mając jedną mniej, znalazłam na Youtube film. Ot, taki średni na pierwszy rzut okiem,  tytuł, 'Gwiazdy na ziemi', trochę łzawy, trochę nudny ale dałam się namówić.

Film mnie powalił. Trwa dwie i pół godziny a ja nie spałam i oglądałam. Chyba do czwartej rano.

Jest sobie chłopiec i jest świat, w którym żyje. Mama, tata, brat. I szkoła. Wszystko to tworzy system, w którym wszyscy muszą równać. Jak z jakiegoś powodu nie równasz, jestes w tyle. I jest to dla ciebie straszne. Bo przeciez jestes durniem. Bo przecież powinieneś juz pisać i czytać i odklepywać wyuoczone regułki. Każdy może. Każdy musi. Jeśli jednak jest głupi, uparty i nieposłuszny, piękny, kolorowy świat, który kusi zza szkolnych okien, staje sie niedostępną krainą marzeń. 

System wypluwa chłopca do innej placówki, która  fanaberie braku dyscypliny  zrówna, oczywiście, dyscypliną. Świat chłopca się wali.  Zostaje mu milczaca nieobecność w tłumie. Mur, zbudowany ze strachu przed światem. 

I w ten przejmujący dramat wchodzi nauczyciel rysunku. 

Nic więcej nie napiszę. Obejrz film pełen przejmujacych scen, mistrzowsko pokazujących nieludzki system, w którym dysfunkcja jest winą. Zobacz, jak człowiek z wyobraźnią i polotem potrafi dostrzec w odepchniętym 'głupku' kogoś zupełnie niezwykłego. Zobacz, jak trudno przyznać się rodzicowi do błędu i jak cudownie odzyskać stracone prawie wszystko - szansę na rozwój i budowanie relacji.

Film pełen bajecznych kolorów i muzyki, dostrojonej perfekcyjnie do scen. Coś pięknego.  Włączaj. Niedziela. Oglądaj.

outube.com/watch?v=DBZR2-dzGKE&fbclid=IwAR0OdB7OrGlI2-ibLhlojJ3Y8aWE30ogMC4xKj-2t3B1e0JzceOWFPNDxrw

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz