wtorek, 6 lutego 2024

Równoważne przekształcanie tezy.

 Wbrew pozorom, sprawa nie jest trywialna. Z tego, że ja mam rację wynika że ty nie masz racji. Oznacza to, że ty  się myślisz bo ja mam rację, co jest może bardziej oczywiste z jakiegoś powodu.  Z tego wiec wynika dobitnie, że to jednak ja mam rację. 

Mamy poważny problem ze zrozumieniem tej prostej metody dowodzenia.

Maturzyści muszą  zrozumieć ją na tyle, by za jej pomocą dowodzić zależności między wyrażeniami algebraicznymi lub liczbami. I powiem, że jest to dla większości czarna magia. 

Może problem tkwi w tym, że matematyka przestała przemawiać do współczesnej generacji nastolatków. Pewnie też i z młodszymi dziećmi jest problem, bo na poziomie liceum w umysłach zionie przepaść.  W szczególności  w kwestii dowodzenia a więc  dokonywania  osądów logicznych na podstawie podstawowych zasad logiki. 

Rzeczywiście. Czy czas na sztuczną inteligencję? Może ona ogarnie to, czego umysł ludzki nie zdoła i dostaniemy na talerzu gotową  papkę jako rozwiązanie każdego problemu. Szkoda, że myślenie stało się wartością lekceważoną. Nie wierzę, by nie przyniosło to gatunkowi homo sapiens ubocznych skutków.

Jeśli jestem z gatunku homo sapiens przy założeniu, że mam ciało i duszę, to z tego, że mam ciało i duszę wynika, że przynależę do ludzkiej rodziny. A z tego, że przynależę  do ludzkiej rodziny płynie już oczywisty wniosek, że  gatunkiem, do którego przynależę, jest homo sapiens. 

Pomimo postępującego procesu recesji kompetencji umysłowych.

Ot, co. 




3 komentarze:

  1. Jeśli kompetencję o której Pani pisze można nazwać wskaźnikiem bieżącej jakości przymiotnika "sapiens", to wartość pochodnej tej jakości właśnie minęła wartość 0 i zaczyna przyjmować wartości ujemne. Wartości dodatnie przyjmowała przez kilkanaście tysięcy lat.
    Ciekawe czy obecną tendencję da się odwrócić?

    OdpowiedzUsuń
  2. To, że pochodna przekroczyła wartość zero ku wartościom ujemnym, niestety, bezlitośnie oznacza, że wspomniana kompetencja rzeczywiście maleje. Czy ten proces można odwrócić? Tego nie wiem ale ufam w utajone zasoby gatunku homo sapiens Dziękuję pięknie za komentarz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzieci, część dorosłych nie są zdolni do głębokich refleksji > nie są ludźmi?Na jakiej podstawie mozemy uwazac ze np. Ci dwaj sliczne koty nie prowadza w tej chwili ciezszej pracy umyslowej od Nas?
    O tym, do jakiego gatunku nalezymy przede wszystkim glowna role odgrywa genom czlowieka.

    OdpowiedzUsuń